Merk-waardig kiezen

Als je merk-waardig kiest, kies je voor ondernemen uit kracht: je doet dat waar je echt goed in bent en wordt daar nog beter in. Elke organisatie heeft haar eigen, unieke kracht.
Het echte geheim van kracht is je bewust zijn van die kracht. Daar begint het mee. Vaak gaat het om zaken die heel vanzelfsprekend zijn voor mensen binnen de organisatie, maar niet voor anderen. Ken de kracht van je organisatie en durf die expliciet te gebruiken om in de markt het verschil te maken.

Strategisch kompas

Elk huis heeft een goed fundament nodig. Elke organisatie een strategisch kompas.
Zonder kompas loop je een groot risico met alle winden mee te waaien en op elke ‘kans’ in te spelen. Met als gevolg: middelmatige prestaties en veel concurrentie.
Estian gebruikt verschillende tools en creatieve technieken voor het ontdekken van het strategisch kompas van een organisatie. Een voorbeeld hiervan is het krachtkompas van Estian: een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in onder andere de unieke kracht van de organisatie, visie, missie, merkwaarden, merkbelofte… Als het krachtkompas bepaald is, kan de organisatie echt werk maken van haar merk. En dat begint met merk-waardig werken, in vakjargon: internal branding.